Google maps günümüzde teknoloji ile birlikte sıklıkla tercih
edilmekte olan bir uygulamadır. Bu uygulama bir yer için yol tarifi, telefon
numarası, genel bilgileri ya da gidilecek yerin güvenilirliği hakkında bilgi
sahibi olma amacıyla kullanılır. Bu uygulamada yorum yapılabilmektedir. Google maps yorumlarının satışa etkisi
ise oldukça yüksektir. Bu etkinin bir çok sebebi vardır. Öncelikle google maps
üzerinden olumlu yorum ve puanlama oranı yüksek ise uygulama üzerinde yapılan
genel bir mekan araştırması durumunda mekan üst sıralarda yer alır. Böylece
mekanın üzerine tıklanma oranı artar ve müşteri tercihi artar. Google haritalar
üzerinden olumsuz yorumların fazla olduğu durumlarda ise mekan hem alt
sıralarda yer alır hem de müşteri tarafından tercih edilmez.
Gençler tarafından sıklıkla kullanılan google maps
uygulaması ile etkilenme oranları artmıştır. İnsanlar olumlu ya da olumsuz bir
durumda mekan hakkında IP adresi ile yorum yapmakta ve kendinden sonra mekana
gidecek herhangi bir kişi için bilgi sahibi olmasını sağlamaktadır. Google maps
bir çok alan için kullanılmaktadır.
Google Maps Kullanım Alanları
Google maps kullanım alanı oldukça geniştir. Google maps
tatil mekanları, turistik gezi alanları, yeme içme, eğlence mekanları ya
da gezi noktaları için kullanılmaktadır.
Kullanılan bu alanlarda gidilen herhangi bir nokta için olumlu yorum
yapıldığında oraya gidilme oranı artar. Böylece etrafında bulunan yeme içme ya
da mağazaya gidilme oranı artar. Buna bağlı olarak satış oranlarında da
yükselme görülür. Google maps yorumlarının satışa etkisi bu şekilde
olumlu olabilmektedir. Bu mekan bir epilasyon yeri, kuaför ya da bakım merkezi
olabilir. İnsanlar özellikle vücutlarına uygulama yapılacak noktalar için
önceden bilgi sahibi olma ihtiyacı duyar. Bunlardan herhangi birine gidecek bir
müşteri yapılan yorumlardan oldukça etkilenir ve gideceği bu noktada satılan
paket ürünler artar.
Gidilecek bir turistik alan ya da olumlu yorumlar maddi ve
manevi açıdan gezecek bir kişi için sürprizi önler. Önceden olumlu yada olumsuz
bilgi sahibi olan kişi mekanını seçer. Bu mekanın seçilmesiyle mekanın hizmet
veremediği diğer ihtiyaçlar için etrafındaki noktalar kullanılır. Böylece hem
mekanın hem de etrafındaki noktaların satış oranları yükselir. Googlemaps yorumlarının satışa etkisi olumlu ya da olumsuz olması durumuna
göre değişmektedir.
0 Yorumlar